Odpowiedzi czat inwestorski cz.2

7 grudnia 2018

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami Zarządu SARE na pozostałe pytania zadane na czacie inwestorskim.

BIZNES SARE:

17. Bankier: Który segment biznesu najbardziej rośnie i gdzie zarząd upatruje perspektyw do rozwoju?

18. Jowita: Czy wierzycie w rozwój biznesu w segmencie wideo?

19. Inwestor: Jakie są obecnie najbardziej perspektywiczne obszary działalności Grupy?

20. Tom: Który z nowych projektów może w najbliższym czasie mieć pozytywny wpływ na wyniki Grupy?

Jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju jest dla nas obszar wideo. Według badań przeprowadzonych przez IAB wynika, że wydatki w segmencie wideo urosły w 2017 roku w stosunku do roku uprzedniego aż o 34%, liczba użytkowników wideo również stale rośnie (z 22,2 mln w listopadzie 2016 roku do 25,3 mln w analogicznym miesiącu w 2017 roku). To daje nam powody do wiary w ten segment naszego biznesu. Jeden z naszych projektów – VideoTarget –  działa właśnie w obszarze wideo i analizy zachowań klientów.

 

21. B Zuk: Według mnie bardzo dobrym pomysłem jest dywersyfikacja biznesu w oparciu o spółki córki, pytanie czy potraficie optymalizować koszty zarządzania tymi firmami i nie dochodzi do kanibalizmu biznesów?

Od początku istnienia Grupy Kapitałowej SARE staramy się dywersyfikować nasz biznes, doświadczenie jakie posiadamy, pozwala nam na optymalne zarządzanie spółkami z Grupy i kosztami jakie w związku z tym ponosimy.

 

22. Karolina: Jak wygląda struktura przychodów Grupy SARE? Na czym najwięcej zarabiacie? W jakim obszarze spodziewacie się największych wzrostów? Jaką część klientów stanowią duże korporacje a jaką małe firmy?

Działając w branży marketingu internetowego, już od kilku lat zauważamy stały wzrost zainteresowania materiałami wideo, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Cisco, do 2021 roku wideo będzie stanowiło 80% całego ruchu internetowego. Content zmienia się na wideo, możemy zaobserwować chęć przenoszenia budżetów telewizyjnych właśnie do internetu. Z drugiej strony treści wideo w zasadzie już zaczynają dominować w internecie.

Struktura przychodów Grupy SARE opisana jest na wykresie znajdującym się na poniższym wykresie. Widać na nim, że z roku na rok wzrasta udział pozostałych usług w strukturze przychodów Grupy SARE.

 

23. Mati222: Reklama z wykorzystaniem mailingu powoli odchodzi do lamusa, kosztem reklamy w Google i na Facebooku. Po drugie stawki oferowane przez reklamodawców w programmaticu są bardzo niskie, po trzecie mało kto potrafi komercjalizować treści wideo, jak spółka w tych realiach chce prowadzić biznes?

Reklama za pośrednictwem maila wbrew pozorom ma się całkiem dobrze. Wprawdzie liczba wysyłanych maili się zmniejsza, jednak nie jest to związane z upadkiem tej formy komunikacji. Wręcz przeciwnie, jest to konsekwencją głębokiej personalizacji i profilowania behawioralnego, które świadczą o dojrzałości rynku e-mail marketingu, który już nie zalewa użytkowników masowymi przekazami, a stanowi źródło pożądanej przez nich informacji, na którą rzeczywiście czekają. Poza tym, nasza działalność jest zdywersyfikowana, kładziemy nacisk na unikalność naszych usług. Dzięki unikatowym danym i autorskiej unikatowej technologii, często szytej na miarę potrzeb konkretnych firm, jesteśmy w stanie kompleksowo obsłużyć klientów. Nie boimy się o nasz biznes, od lat dbamy o to, aby nasze usługi były zgodne z trendami obowiązującymi na rynku digital marketingu. Jako jedna z 22 spółek giełdowych od 8 lat rok do roku zwiększamy swoje przychody. Wierzymy, że utrzymamy ten trend.

 

INNE :

24. Kamila: Czy obecne zmiany na rynku świadczonych usług drogą elektroniczną w kontekście RODO, nie ograniczają biznesu w zakresie wysyłania informacji reklamowych?

Wiele firm po wejściu w życie RODO ograniczyło ilość swoich kampanii, nierzadko zmniejszano ilość rekordów w bazach adresowych ze względu na to, że firmy nie posiadały odpowiednich zgód na wysyłki marketingowe do swoich subskrybentów. Można więc powiedzieć, że RODO miało wpływ na osiągnięte przez nas wyniki, jednak już w tej chwili widzimy poprawę, a przed nami okres wzmożonego ruchu w e-commerce, związany z „gorączką przedświąteczną”.

 

25. Superman: Główny założyciel spółki Tomasz Pruszczyński wyszedł z Rady Nadzorczej spółki, czy to znaczy, że zmieniła się wizja prowadzonego biznesu?

Wizja prowadzonego obecnie biznesu nie zmieniła się. Zgodnie z naszą strategią SARE ma być wiodącą polską Grupą w obszarze wsparcia procesów sprzedaży marketingiem internetowym, skutecznie wdrażającą w kraju i za granicą innowacyjne rozwiązania technologiczne. Wprawdzie Tomasz Pruszczyński nie jest już członkiem Rady Nadzorczej, ale wciąż aktywnie uczestniczy w życiu Grupy Kapitałowej, jako jeden z głównych akcjonariuszy SARE.