Pomimo wyzwań rynkowych związanych z wprowadzeniem RODO, SARE obroniło swoją pozycję rynkową.

14 września 2018

Pierwsze półrocze 2018 roku dla branży marketingu internetowego było pełne wyzwań. Według raportu IAB wartość kampanii e-mail marketingowych spadła o 17 proc.*, czego powodem najprawdopodobniej było wprowadzenie rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

 

– Ograniczono ilość kampanii marketingowych, ze względu na nieznajomość regulacji prawnych i opóźnione przygotowania niektórych klientów do tych zmian – mówi w rozmowie z MarketNews24 Dariusz Piekarski, prezes zarządu giełdowej spółki SARE S.A. – Nasza firma dzięki temu, że dywersyfikuje swoje kanały komunikacji, a także dostarcza narzędzi do optymalizacji kosztów kampanii i zwiększania ich efektywności, obroniła swoją pozycję wzrostową. Wprawdzie jest to tylko 1 proc. wzrostu, ale biorąc pod uwagę tendencje rynkowe, uważamy, że taki wynik jest satysfakcjonujący.

 

Przychody Grupy SARE wyniosły w pierwszym półroczu 2018 roku 22,7 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do roku uprzedniego o 1%. Grupa osiągnęła w tym czasie 3,6 mln zł zysku EBITDA, czyli o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto obniżył się o 13% r/r do poziomu 1,3 mln zł. Wzrost EBITDA wynika głównie z włączenia do konsolidacji spółek Sales Intelligence S.A. oraz MarketNews24 sp. z o.o., które nie stanowiły części Grupy Kapitałowej w okresie porównawczym.

 

– Wprowadziliśmy nową spółkę do Grupy, poprzez akwizycję, którą przeprowadziliśmy w pierwszym półroczu. Sales Intelligence dysponuje olbrzymią bazą danych dotyczącą intencji zakupowych internautów, co umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie komunikacji. Natomiast w spółce MarketNews24 utworzona została oparta na własnej technologii sieć reklamowa VideoTarget. Jest to player i narzędzia, które dały możliwość ekspozycji wideo na stronach internetowych, dzięki którym nasi klienci posiadają pełną analitykę, związaną z odtwarzaniem plików wideo. To zupełnie inna jakość danych, niż te, które mogliby otrzymać z serwisu YouTube. Co istotne, mamy już 7,2 mln streamingu miesięcznie! – wyjaśnia prezes Dariusz Piekarski.

 

Spółka realizuje obecnie również kilka innych ciekawych projektów, o których można się dowiedzieć z rozmowy z Dariuszem Piekarskim:

 

 

*Dane za Q12018 https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/iab-polskapwc-adex-miliard-na-reklame-cyfrowa-w-pierwszym-kwartale-2018-roku-2/