Startupy – jak wycenić i jak na nich zarobić?

14 czerwca 2017

Najczęściej startup nie ma swojej historii, co wynika z jego fazy rozwojowej, w której aktywnie poszukuje on dawców kapitału i dostępu do rynków zbytu. Startupy mogą powstać w dowolnej branży, jednak najczęściej kojarzone są z szeroko rozumianą branżą IT i nowymi technologiami w tej dziedzinie. Charakteryzują się niskimi kosztami rozpoczęcia działalności i zdecydowanie wyższym niż w przypadku „standardowych”przedsięwzięć ryzykiem.

Nie ma jednorodnej i spójnej definicji startupu. Odnoszę wrażenie, że to modne w ostatnich latach słowo wykorzystywane jest jako wytrych do określenia innowacyjnego, opartego na nowej technologii pomysłu, który ma z jednej strony bardzo wysokie ryzyko niepowodzenia, ale w zamian oferuje ponadprzeciętne a nawet bardzo wysokie stopy zwrotu dla jego pomysłodawców lub właścicieli. Jest jednak wiele elementów łączących te różniące się definicje startupu – wyjaśnia Krzysztof Zawadzki członek Zarządu/CFO, SARE S.A.

Źródło: Home&Market

 

Pełny artykuł dostępny do pobrania poniżej:

Home&Market – Startupy – jak wycenić i jak na nich zarobić?